lördag 21 september 2013

Inblick...

I hur det är att vara 2 barns mamma..

Så här ser det ut när jag duschar:


Trevligt med sällskap. Sist jag duschade hoppade Neo i studsmattan & Alvin låg ute & sov. Då var jag superstressad & orolig att något skulle hända mina prinsar. Fast det gick ju bra. Men föredrar att duscha på kvällen när David är hemma. Då njuter man av lite egen tid hihi.


Handla mat med två gossar gick visst också bra. Speciellt när Neo kom på att han kan köra en egen vagn! Perfekt, annars hade vi inte fått rum med så mkt mat.





Ipaden är ju ibland en "barnvakt" vi tar till men som vi ska dra ner på. Studsmattan är "barnvakt" nummer 2.. Då hinner man göra lite hushålls sysslor som att vika tvätt.


Storebror vill ju oxå vara med att byta blöja..


Här leker vi med Malin, Lily & Harry på ahuset. Trevligt som alltid!


Igår var vi i Osby med Emelie & Meja. Super trevligt- blir alltid så glad av att vara med underbara Emelie!


Söta ängeln Meja








Neo har börjat trotsa med maten. Fy sjutton vad jobbigt det är!!!
Här slänger Neo ut maten & säger jag gillar inte!!! Vill bara ha ris!!
Eftersom han inte blir mätt ger jag honom en macka med skinka som han kräver också.
Ajaj, gillar inte när det blir så. Trodde aldrig jag skulle ge med mig att ge annat än det som serveras- men äter han inte blir han ju hungrig & inte rolig att vara med...
Känner att det blir bra att Neo börjar på dagis på tisdag- där kan han inte skrika att han inte gillar maten & vill ha nåt annat. Det är bara hemma hos mamma man gör det.. Hans sätt att testa mig & förmodligen få uppmärksamhet nu när Alvin tar plats tror jag?
Nån som har tips hur man får sitt barn att äta det som serveras är?

Imon blir det Skånes djurpark!
Håll tummarna att det går smidigt inatt. Bara amma & somna om.. & inga bajsblöjor :). Tackarrr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar