fredag 3 december 2010

Älskar öppna förskolan

Jag o Neo har börjar gå på babycafe denna veckan o det är jättemysigt, gillar det verkligen! Vi sjunger, fikar o pysslar- gjorde fot & handavtryck i guld igår, det va skoj. Väldigt trevliga mammor också, man känner att man är i stort behov av det sociala, jag blir så glad av alla o att få prata om gemensamma "problem". En mamma sa: "min son stör mig i min mamma ledighet". Det var skitkul, ja för ibland kan man ju tycka att man ska göra det o det o det- städa, diska, fixa o dona o då ska det skrikas o has. Men hallå, jag ä'r ju hemma för din skull gulleplutt då känns allt det där som måste "fixas" så onödigt. Neo är det viktigaste o han är så go, ofta om han gnäller är det att han bara vill "umgås med oss, sitta jämte eller vara i knät eller att man pratar med honom- då jiddrar han som bara den- sååå härligt. Imorse kl.5 var han i sitt esse- man kunde ju inte mer än bara le :). Älskar min mammaledighet låt den aldrig ta slut :)
Idag kommer Martin, Frida o Irene för att fira David, det blir skoj! Ska försöka ge mig på Fridas morotskaka som var så grym. tom David åt flera bitar o det är bra betyg eftersom han inte gillar effterrätter.
På söndag kommer tokige farbror Kaj o faster Gittan, dom har med sig Davids HAJ som han fiskade upp i Florida, vi längtar att få se hur den ser ut!

Första gången Simon o Gittan träffar Neo, han trivdes jättebra hos Simon!

Vår kära vän Elin lagade gourmet middag hos oss för 2 veckor sen, så mysigt var det.

Detta var så roligt, Kaj somnade när han läste saga för Olle, kunde man ju räknat ut :)

 Sötaste tomtenissen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar