onsdag 29 september 2010

Familjemys

Som syster Anna sa, när man är mammaledig är det kul att ha en grej o göra varje dag. Typ öppna förskolan en dag, BVC, sångstund, babysim eller nåt liknande, det är mysigt o dagen springer iväg. I måndas var vi o hälsade på på jobbet- det var kul o Neo skötte sig exemplariskt.. stannade i 2timmar o han var hur lugn o go som helst :) skönt!! Kommer sakna tant Marie så himla mycket bara, var tråkigt att krama henne hejdå (Neo fick en stooor puss också!). Men hon kommer få det så himla kul på sin häftiga utmaning med IKEA i Schweiz. Neo fick jättefina kläder av mina jobba kompisar, tusen tack!!!!
I tisdags var jag på banken i 2timmar o Neo sov hela tiden, duktig pojke :) sedan handlade vi på MAxi för första gången, phuuuu vilken pärs- in med Neo i bilbarnstolen ut med både honom o barnvagen, böka in med allt i bilen, sedan storhandlade jag min smartis med han i barnvagnen o en korg rullandes efter mig. Sen när vi kom hem o jag skulle in med-bilbarnstol, barnvagn o tusen kassar skrek ju Neo för han var såå hungrig- herregud!! Nää David får fixa handlingen ett litet tag till tror jag allt det var jobbigt!
Så idag ville jag inte ha nånting att göra- jag o Neo låg o drog oss till klockan 11 o bara gjort ingenting, GÖTT!!! Jag sjöng för Neo: "Idag är det bara du o jag, idag e det bara duuu o jag :)". Fick faktiskt ett försäkringskassa ärende gjort, efter att ha varit som nummer 387 :), som tur var behövde jag inte vänta i kö i telefonen utan dom ringde upp mig efter 40min.
Nu är äntligen David hemma, både han o Neo ligger o sover så gott :) så jag passar på att skriva ett inlägg!
Bara 2 veckor kvar tills vi får tillgång till huset, spännande!!!!!!! Dom som vill komma o hjälpa oss måla är välkomna helgen den 15e oktober :):) eller bara passa o gosa med Neo går också bra!

Jag tänker, alltså finns jag

Moster Anna tycker jag har stora fötter :)

3 kommentarer:

  1. Du ser så otroligt lycklig ut! Ni är toppenfina!

    SvaraRadera
  2. Gumman, nu har jag addat dig på skype så nu e de bara att ringa, jag kommer vara inloggad så ofta jag kan på kvällarna.

    Puss på dig!

    /Marie

    SvaraRadera
  3. So cute, I am so happy to read your blog- with help of a translator of course :) I hope we get to chat also soon. Say hello to David and the little Neo.I am looking forward to visit when you settle down!
    and so funny-looks like Neo is getting your habit to need food asap when he is hungry :P

    Puss ;)Sonja

    SvaraRadera