torsdag 9 maj 2013

Kristi flygare :)

Produktiv flygare dag idag. Först gosade vi med Neo på förmiddagen sen åkte han med farmor Irene till stugan. Jag ville ge Neo lite päron innan han åkte & efter några bitar sa han: "så mamma, får jag åka med famo i bilen nu?" Hihi, han studsade in i bilen & vinkade glatt hejdå ;). Skönt att det går så bra att lämna iväg plutten- han tycker bara det är kul. Miljöombute & slippa va med mamma & pappa jämt :). Han skulle egentligen till dagis imon eftersom jag & David jobbar. Så det var ju extra lyxigt att va med famo i stugan istället.
Vi åker direkt till stugan efter jobbet.

Sedan har jag städat insidan huset & David har tvättat utsidan med högtryckstvätten & putsat fönster. Skönt med ordning & reda. Man skulle jämt vara ledig 1 dag mitt i veckan. Tänk vad mycket man skulle hinna & sedan bara njuta & göra roliga saker på helgen. Hade varit perfa. Man börjar nästan vänja sig vid det, många röda dagar på våren.

Ikväll bakade jag också! Testade kakstämplarna jag fick av Mia i födelsedags present. Coola:




Det gick smidigt att stämpla


Såhär såg kakorna ut innan ugnen..


& såhär efter.. Var tvungen att provsmaka en, kan ni se vilken :)?



Vecka 25- livlig krabat i magen.. Gosigt!
Imon blir det jobb, det blir nog lugnt & skönt :), sedan dags för helg igen. Lite veckovild blir man allt- but i dont mind :)!!
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar