torsdag 25 oktober 2012

Älgkött

Idag har vi bara tagit det lugnt, sovit mycket för att kurera oss. Vi mår mycket bättre, inte riktigt hundra men hoppas morgondagen gör susen.

Ikväll sprang det två rådjur på vår trädgård. Neo var väldigt fascinerad & pratade om det mkt efteråt & tittade ut efter fler sen :).

I helgen sköt de i Davids jaktlag en älg igen. Vi åkte faktiskt dit & det var första gången jag såg en älg flås. Lite läbbigt. Neo sa: "jag gillar inte det".. Fast det säger han om det mesta nuförtiden iof :).






Sedan kom köttet från älgen David sköt. Herregud vad mycket kött. Nu är frysen överfull.



Här står jag & maler kött- också nåt jag aldrig gjort förrut. :). Blir älgköttbullar till jul.




När David jagar så jagar oftast min väns "gubbe" också. Då brukar vi umgås vilket är jättekul. Neo tycker det är skoj & va med Lily. Dom är för söta! Här håller dom handen på väg mot lunchdejt på Ikea :)


2 kommentarer:

  1. Haha, vem hade trott det för några år sen ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att ni e bättre. ser fram emot älgköttbullar i december...längtar så efter er. kramar

    SvaraRadera